
[AT] ORF Owns All Shares in TW1
IRIS 2005-9:1/7

Sonnia Wüst
Institute of European Media Law (EMR), Saarbrücken/Brussels

In September 2005, ORF acquired 50% of the shares in TW1 and is now the sole
shareholder in the specialist TV channel. ORF now owns the shares previously
held by Sitour GmbH, which provides advertising in ski resorts. Since it was
founded by ORF and Sitour in 1997, TW1 has provided a free digital service,
broadcasting 24 hours a day across Europe with emphasis on leisure, travel,
weather and sport. It can be received by 51% of Austrian households via cable
and digital satellite. The ORF Foundation Board has yet to ratify the purchase.

Pressemitteilung des ORF

http://kundendienst.orf.at/programmangebote/tw1_05.html

ORF press release

IRIS Merlin

© European Audiovisual Observatory (Council of Europe) 2025

Page 1

http://kundendienst.orf.at/programmangebote/tw1_05.html


IRIS Merlin

© European Audiovisual Observatory (Council of Europe) 2025

Page 2


